حقایق جالب در مورد بازی که اعداد با ذهن میکنند را بخوانید:
- – خواندن عدد برای ذهن، راحتتر از خواندن کلمه است.
- – مغز انسان ترجیح میدهد اول اعداد کوچکتر را بخواند.
- – اعداد فرد نسبت به اعداد زوج، برای مغز انسان معتبرتر به نظر میرسند.
- – عدد موجود در تیترتان را به حروف (مثلا هفت) ننویسید. به همان شکل عدد (مثلا 7) بنویسید.
پس بی دلیل نیست که در بیشتر مقالات خارجی، اعداد فرد را به وفور میبینیم.
روش 2 :از یک دلیل منحصر به فرد استفاده کنید.
از خودتان بپرسید چرا مخاطب باید این مطلب را بخواند؟
برای اینکه دلیلی برای مطالعه به مخاطب بدهید میتوانید از کلمات زیر استفاده کنید:
- نکات …
- دلایل …
- فوت و فن …
- ایدههای …
- روشهای …
- قواعد …
- رازهای …
- استراتژیهای …
مثل:
- 5 نکته برای رسیدن به وبلاگنویسی حرفهای
- 17 درسی که باید از استیو جابز یاد گرفت
- 8 روش برای طراحی یک لندینگ پیج بی نقص
روش 3 : جلب توجه کنید
هدف در نوشتن تیتر جذاب میخکوب کردن مخاطب در همان ثانیههای اول و متقاعد کردن او برای مطالعه ادامه محتوا است. هر تیتری باید یک بخش جلب توجه داشته باشد. به بیان ساده، باید بخشی از تیتر شما یک دفعه تمرکز ذهنی مخاطب را جلب کند.
پس به جای اینکه وقت و انرژیتان را برای فروش بیشتر صرف کنید، سعی کنید نوشتن تیتر جذاب را تمرین کنید. مطمئن باشید همین تیتر خودش برای شما میفروشد.
برای جلب توجه مخاطب و نوشتن تیتر جذاب باید از قانون 4 U پیروی کنید:
- Unique: تیتر را منحصر به فرد بنویسید.
- Ultra-Specific: کاملا واضح و مشخص باشید.
- Urgency: حس اضطرار و فوریت را القا کنید.
- Useful: تیتر کاربردی بنویسید.
Unique
تیتر را منحصر به فرد بنویسید.
در این قانون منظور از منحصر به فرد این است که کسی تابحال تیتر شما را ننوشته باشد. اما از کجا متوجه شویم قبلا کسی این تیتر را کار نکرده است؟
خیلی ساده, تیترتان را به طور کامل بنویسید، اول و آخر آن علامت کوتیشین ( ” ) را قرار دهید و آن را در گوگل سرچ کنید. اگر با پیغام No results found روبرو شدید به این معنی است که قبلا کسی آن را کار نکرده است.
توجه : اگر علامت ” را در اول و آخر جمله فراموش کنید، نتایج درستی نمیگیرید.
Ultra-Specific
کاملا واضح و مشخص باشید
طبیعتا هر مخاطبی سوالی دارد و شما قرار است در تیترتان حول محور آن سوال صحبت کنید. در نتیجه باید کلمه یا جملهای در تیتر بگنجانید که مخاطب دقیقا متوجه شود که میتواند پاسخ سوالش را در محتوای شما بیابد.
هرچقدر دقیقتر باشید و در تیتر به طور واضحتر صحبت کنید بهتر است و مشتریان وفادار بیشتری نصیبتان میشود.
فرض کنید کلمه کلیدی شما ” بیزینس پلن برای کسبوکارهای کوچک” است. تیترهای واضح و دقیقی که میتوانید بنویسید به صورت زیر میتواند باشد:
- به جای: نحوه نوشتن بیزنس پلن
بنویسید: 10 قدم سادهی نوشتن بیزینس پلن برای کسبوکارهای کوچک و تازه کار
- به جای: بیزنس پلنهای موفق
بنویسید: 10 نمونه برتر از بیزینس پلنهای موفق برای کسبوکارهای کوچک
- به جای: نوشتن سریع بیزنس پلن
بنویسید: مراحل قدم به قدم نوشتن بیزینس پلن برای کسبوکارهای کوچک تنها در 30 دقیقه
Urgency
حس اضطرار و فوریت را القا کنید
درک کریستین، کارآفرین موفق آمریکایی میگوید: “بازاریابی موثر زمانی است که شما حس اضطراری را در مشتری ایجاد کنید که اگر همین حالا محصول شما را نخرد چیز بزرگی را از دست خواهد داد.”
اگر تیتر شما حس فوریت را القا نکند، مخاطب یا کلا آن را نمیخواند، یا آن را جایی ذخیره میکند که بعدا بخواند (که احتمالا فراموش هم میکند). در صورتی که هدف ما این است که مخاطب “همین حالا” محتوای ما را بخواند.
واژههایی مثل زیر، به ایجاد فوریت در تیتر کمک میکنند:
- هر چه سریعتر …
- همین حالا …
- اگر … نکنید … میشود
- تا زمان تمام نشده …
- … در حال اتمام است
Useful
تیتر کاربردی بنویسید.
کاربردی بودن یعنی تیتر شما باید ارزشمند، کمک کننده، آگاهی دهنده، سودمند و … باشد. در یک کلام، سعی کنید در تیترتان به مخاطب این نوید را بدهید که قرار است این محتوا از بیخ مشکلش را حل کند.
روش 4 : استفاده از فرمولهای آماده تیتر نویسی
- X اشتباهی که بیشتر مردم در مورد … میکنند
11 اشتباهی که بیشتر مردم هنگام مصرف دارو انجام میدهند.
- توضیح …. (کلمه کلیدی) در کمتر از 140 کلمه.
توضیح مینیمالیسم در کمتر از 140 کلمه.
- بهترین متدهایی که در سال … (سال جدید) در مورد … یاد خواهید گرفت.
بهترین متدهایی که در سال 1400 که برای افزایش فالوور یاد خواهید گرفت
- قوانینی از … که تاریخ مصرفشان را از دست دادهاند.
قوانینی در معنای موفقیت که تاریخ مصرفشان را از دست دادهاند.
- چطور با کمتر از … (مثلا 100 دلار) … را انجام بدهیم؟
چطور با کمتر از یک میلیون تومان خانهمان را تغییر دکوراسیون دهیم؟
روش 5 : تعهد بدهید و تضمین کنید.
یکی از راههای داشتن تیتر جذاب تبلیغاتی دادنِ تعهد سفت و سخت به مخاطب است. رعایت این موضوع در تبلیغات کلیکی باعث افزایش اعتماد به محصول یا خدمت شما میشود که میتواند مشوقی قوی برای مصرفکنندهها باشد، بهخصوص اگر کسبوکار شما در بازاری شلوغ و رقابتی فعالیت میکند. اگر میتوانید تعهداتی مانند ارسال رایگان یا ضمانت بازگشت پول را در عنوان تبلیغ جای دهید، حتما آن را به متن تبلیغ اضافه کنید. توجه داشته باشید اگر تصمیم گرفتید تعهدی را در تیتر تبلیغتان ذکر کنید، باید توانایی انجام آن را هم داشته باشید. اگر نتوانید، ضربهای جبرانناپذیر به برند و اعتبارتان وارد میکنید.
معرفی سایت و ابزار های تیتر نویسی جذاب و عنوان نویسی تبلیغاتی