معرفی برترین سایت های آنالیز اینستاگرام
آنالیز صفحات یا پیج اینستاگرام چیست ؟ آیا ابزار رایگان برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام وجود دارد ؟ از کجا بدانیم به کدام اینفلوئنسر تبلیغات بدهیم ؟ کی فالوور فیک یا تقلبی دارد ؟ اگر همیشه دوست داشته اید به پاسخ این سوالات برسید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید .
با آنالیز دقیق و صحیح اینستاگرام می توانید درک درستی از نیاز مخاطب و پیج خود پیدا کرده و برنامه ریزی صحیحی برای پیج خود داشته باشید . آشنایی بیشتر با روش های بهبود پیج اینستاگرام، می تواند موجب ارتقای کسب و کار شما شود. از مهمترین تکنیک های بهبود کسب و کار اینترنتی، آنالیز پیج اینستاگرام است. این روش تأثیر قابل توجهی بر شناخت بهتر پیج اینستاگرامی و تحلیل و شناسایی نقاط ضعف و قدرت رقبا می گذارد.
منظور از آنالیز پیج اینستاگرام، تحلیل و بررسی قسمت های مختلف مربوط به یک پیج اینستاگرام از جمله فالوور، پست، استوری و… است. در این روش نرمافزارها و ربات های مخصوص، به بررسی پیج اینستاگرام می پردازند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار می دهند. این اطلاعات شامل مواردی همچون تعداد کامنت ها و لایک ها در هر پست، تعداد ایمپرشن ها و ریچ ها در استوری و… است. ما در ایده پردازان سایت های بررسی رایگان و پولی را به شما معرفی میکنیم .
در اثر این آنالیز، اطلاعات مطلوبی در خصوص پیج های اینستاگرام رقیب و خودی به دست می آید و این موضوع می تواند به افزایش تعامل اینستاگرام و افزایش ایمپرشن کمک کند.
بالا رفتن تعامل و افزایش ایمپرشن در بهبود کسب و کار، تأثیر مثبتی دارد.
کوکو (CoCo)
طبق آخرین آمار سایت Statcounter (از دسامبر 2020 تا دسامبر 2021) اینستاگرام با یه اختلاف چشمگیر، محبوبترین شبکهی اجتماعی بین کاربرهای ایرانیه! طبق همین آمار حدود 78.65% مردم ایران از این پلتفرم استفاده میکنن و این یعنی دسترسی به یک جامعه آماری بزرگ، متشکل از افراد متفاوت.
کوکو پلتفرمیه که توی اینستاگرام دیتا رو آنالیز میکنه و ویژوالایز شده در اختیار شما قرار میده؛ البته تفسیر این دیتاها متناسب با حوزه فعالیت شما و ... به عهده متخصصین این حوزه است!
آنالیز پیج علی حاجی محمدی در تاریخ 29 تیر ماه 1401 می باشد.
Union Metrics
امکان تحلیل پیج اینستاگرام را بهصورت ماهانه ارائه میدهد. برای دسترسی به دادههای بیشتر با دوره زمانی طولانیتر باید ماهانه مبلغی پرداخت کنید؛ اما همین بخش رایگان نیز میتواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهد.
با اطلاعات ماهانهای که از Union Metrics دریافت میکنید میتوانید هشتگهایی را انتخاب کنید که منجر به جذب فالوور بیشتر در حوزه کسبوکار شما میشوند. به این ترتیب مخاطبان بیشتری به پستهای شما واکنش نشان داده و ممکن است به یکی از مشتریان شما تبدیل شوند. با این ابزار میتوانید مشخص کنید که فالوورهای شما چه زمانی از روز فعالتر هستند و در نتیجه بهترین زمان برای انتشار پست را پیدا کنید.
Squarelovin
یکی از معدود ابزارهایی است که آنالیز پیج اینستاگرام را بهصورت رایگان ارائه میدهد. از این ابزار کاربردی میتوانید برای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام و پستها و استوریها بهصورت ماهانه استفاده کنید.
این ابزار کاربردی تاریخچه محتوای منتشر شده در پیج کسبوکارتان را به تفکیک سال، ماه، روز و ساعت ارائه میدهد. بهعلاوه میتوانید از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار میگیرد برای بررسی و تحلیل علایق مخاطبان خود استفاده کنید. اینکه کدام زمان بهترین انتخاب برای پست کردن یک محتوای جدید در اینستاگرام خواهد بود.
بسته به اینکه کدام پست توسط فالوورهای شما بیشترین بازخورد را داشتهاند، حتی میتوانید فیلترها و هشتگهای مورد استفاده را پیدا و بررسی کنید تا در پستهای بعدی استفاده کنید. این ابزار آنالیز اینستاگرام رایگان است و بدون دغدغه میتوانید از آن استفاده کنید.
سخن پایانی
در هنگام بررسی پیج بیزینس اینستاگرام صرفاً نباید به آنالیز پیج خودی بسنده کرد. گاه آنالیز پیج رقبا به شناسایی بهتر آن ها و تشخیص نقاط ضعف و قوت پیج خودی کمک زیادی می کند. همچنین این آنالیز در بهبود جایگاه و رتبه پیج در مقایسه با رقبا، بسیار موثر و مفید است.
توجه داشته باشید که آنالیز پیج اینستاگرام دیگران می تواند حتی الهام بخش شما برای شروع یک کسب و کار یا یک فعالیت جدید باشد. لذا باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید و حتی الامکان به بهترین شکل آن را انجام دهید.